Tips voor aanvragers

Tip1

Maak een lijst met belangrijke telefoonnummers zoals; politie, brandweer, werkster, tuinman, plus minstens 1 tel.nummer van vriend(in), kennis of familielid in zijn buurt woonachtig i.v.m. eventuele calamiteiten en telefoonnummer(s) en gegevens van uw verblijf elders. In geval van kinderopvang, huisdierverzorging enz., ook tel.nummers van betreffende dokter en veterinair verstrekken.

Tip 2

Tijdelijk een andere code in uw huisalarm installatie invoeren en deze doorgeven aan de oppasser.

Tip 3

Indien gevoelige informatie op pc aanwezig is, deze beveiligen met een wachtwoord of de pc verwijderen. Wel zou het aan te bevelen zijn om de oppasser de gelegenheid te bieden om gebruik te maken van de internetaansluiting met een eigen meegebrachte computer of laptop.

Tip 4

Vooraf een tijd afspreken wanneer dagelijks telefonisch contact opgenomen kan worden met de
oppasser.

Tip 5

Tijdschriften, kranten, tv.gids kunnen tijdelijk opgezegd worden.

Tip 6

Bij optredende gebreken aan apparatuur zoals wasmachine, tv., stofzuiger, etc. de oppasser in kennis stellen welke reparateur hiervoor benaderd moet worden.

Tip 7

Het linnengoed, handdoeken enz. waarover de oppasser mag beschikken, tevoren klaar leggen.

Tip 8

Zorg voor opbergruimte waar de oppassers hun eigen kleding en spullen kunnen opbergen, zodat ze niet “uit de koffer” hoeven te leven.

Tip 9

Gegevens van de oppasser en merk, type en kenteken van de auto doorgeven aan politie en buurtbewoners.